Pacific Rim National Park (Vancouver Island) - Reisverslag uit Tofino, Canada van Richard, Wil, Remy en Alex Pieterse - WaarBenJij.nu Pacific Rim National Park (Vancouver Island) - Reisverslag uit Tofino, Canada van Richard, Wil, Remy en Alex Pieterse - WaarBenJij.nu

Pacific Rim National Park (Vancouver Island)

Blijf op de hoogte en volg Richard, Wil, Remy en Alex

26 Juli 2014 | Canada, Tofino

Zaterdag 26 juli 2014
Vandaag vanuit de oostkant van Vancouver Island (onze camping was gelegen aan de kust bij de plaats Nanaimo) een prachtige route gereden over het eiland. Deels langs de kustlijn van de oceaan, en vlak voor Campbell River dwars over gestoken naar het bijna onbewoonde westelijke deel van het eiland. De westkant is voor veel Canadezen een van de mooiste plekjes op aarde, een bonk aan ongerepte natuur, mooie witte stranden, hoge golven en geliefd bij veel golfsurfers (die vind je hier dan ook in overvloed). Onderweg een paar keer gestopt en prachtige foto's kunnen maken.

Onze bestemming is het nationale park Pacific Rim, een langgerekt natuurgebied langs de kustlijn dat deel is van een weelderig regenwoud. Het is verdeeld in drie delen: de West Coast Trail in het zuiden, de Broken Group Islands in het noorden van de zeebaai van Barkley Sound, en tenslotte Long Beach.
Rond 17.00 uur hebben we een camping gevonden in de plaats Tofino, een schilderachtig vissersdorpje dat niet zou misstaan op een ansichtkaart. Vanuit de haven van Tofino vertrekken veel watervliegtuigjes naar diverse bestemmingen in het noorden of naar het vaste land van Canada. Watervliegtuigjes zijn hier - met de vele meren en brede rivieren - belangrijke vervoersmiddelen.
De camping, MacKenzie Beach Resort, ligt aan het strand (de naam zegt het al) en heeft zowaar een zwembad en..... wifi. In de avond hebben we gezwommen in het bloedhete zwembad en de hot-tub en tevens plannen gemaakt voor de komende 2 dagen die we hier blijven staan.
In de Broken Group Islands worden in de zomer veel walvissen en orka's gespot die tijdens hun jaarlijkse trek naar Hawai of Mexico in de baaien uitrusten en op zoek gaan naar eten. Een van de geplande activiteiten is een boottocht over de oceaan met Zodiac boten waarbij we (hopelijk) walvissen en orka's zullen zien. Langs de oevers van het natuurreservaat schijnen ook veel beren en ander gespuis rond te dolen, dus hopelijk hebben we morgen een superdag.
Op de tweede dag staan een van de vele hiking-trails op het programma, korte wandelroutes door het natuurgebied en langs de oceaan. Kortom: genoeg om naar uit te kijken. Uiteraard laten we jullie meegenieten van onze reisverhalen, en hopelijk tegen die tijd ook weer mooie foto's.