Wil jarig - Reisverslag uit Victoria, Canada van Richard, Wil, Remy en Alex Pieterse - WaarBenJij.nu Wil jarig - Reisverslag uit Victoria, Canada van Richard, Wil, Remy en Alex Pieterse - WaarBenJij.nu

Wil jarig

Blijf op de hoogte en volg Richard, Wil, Remy en Alex

29 Juli 2014 | Canada, Victoria

Dinsdag 29 juli 2014
Hiep...hiep...hoera... Wil is 53 jaar!
Vanmorgen de camper versierd met oranje vlaggetjes, en een zelfgemaakte "taart" met twee kaarsjes "5" en "3" (53) bij het ontbijt geregeld. Tevens een hoop sms-jes, mail en whatsapp-berichtjes ontvangen, die - in verband met het tijdverschil - al de dag ervoor waren verzonden. Iedereen veel dank daarvoor, is altijd leuk om berichtjes uit Nederland te ontvangen.
Erg lang bij Wil's verjaardag stilstaan konden we niet, want vandaag staat een lange autorit voor de boeg vanuit Tofino aan de westkust van Vancouver Island naar de hoofdstad Victoria aan de zuidkust. Hiervoor moeten we eerst het eiland oversteken naar de oostkant, omdat de binnenlanden onbegaanbaar zijn.
Via Sproat Lake en Port Alberni (waar we op het nippertje nog benzine konden tanken, omdat de tank nagenoeg leeg was) naar Qualicum Beach gereden. Langs Parksville en Nanaimo de hele kustweg naar het zuiden afgereden. Via de plaatsen Ladysmith en Cowichan Bay na 300 km uiteindelijk om 17.30 uur in Victoria aangekomen. Onderweg nog lekker geluncht in de bossen en af en toe genoten van mooie uitzichtpunten over de oceaan en de vele watervallen en meren. We blijven ons verwonderen over het feit dat deze omgeving toch wel totaal anders is als wat wij gewend zijn, en dat je op dit eiland bijna op het meest westelijke puntje van de wereldkaart zit.
Bij Victoria hadden we vooraf camping Fort Victoria RV Park gereserveerd, een RV-camping naast een oude spoorlijn en een verlaten verdedigingsfort. Een prima camping met goede wifi-ontvangst waar we 2 nachten zullen staan.
Vanavond nog een gebakje genomen en tevens verwoede pogingen gedaan om prachtige foto's van de vorige dagen te downloaden, links aan te maken, of beeldmateriaal op een andere manier bij onze reisverhalen te voegen, maar helaas is dit allemaal niet gelukt. Jullie moeten het dus nog even zonder foto's doen (ligt waarschijnlijk aan de combinatie van Microsoft Outlook en onze nieuwe Apple i-pad).
Morgen staat een een bezoek aan het centrum van de stad Victoria op het programma.

• 31 Juli 2014 - 09:04

Jaap En Dieneke Van Veen:

Hey Wil,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en we hopen dat je een hele gezellige dag hebt gehad.
    Jullie genieten wel, he, van de prachtige reis ! En wij vinden het erg leuk om jullie zo te volgen.
    Nog heel veel plezier !!
    Hartelijke groeten vanuit een zonnig Holland
    Jaap en Dieneke

p.s. Leuk jullie gezien te hebben op Ben zijn verjaardag !!