Victoria-stad (Vancouver Island) - Reisverslag uit Victoria, Canada van Richard, Wil, Remy en Alex Pieterse - WaarBenJij.nu Victoria-stad (Vancouver Island) - Reisverslag uit Victoria, Canada van Richard, Wil, Remy en Alex Pieterse - WaarBenJij.nu

Victoria-stad (Vancouver Island)

Blijf op de hoogte en volg Richard, Wil, Remy en Alex

30 Juli 2014 | Canada, Victoria

Woensdag 30 juli 2014
Vanmorgen rustig opgestart en rond de middag naar downtown Victoria gereden. Geparkeerd bij Montreal Street en daarna eerst Fishermann's Wharf bekeken. Er liggen hier veel felgekleurde woonbootjes in de haven in de meest gekke vormen, en tussendoor barst het van de eettentjes en visrestaurants. Daar dan ook maar direct geluncht bij Barb's, werelds meest bekende Fish en Chips-restaurant.
Vervolgens door de haven gelopen en bijzondere watertaxi's gezien (en uiteraard op de foto gezet), watervliegtuigjes die in de haven opstijgen en landen, en grote cruiseschepen die de overtocht maken naar Amerika of Canada. Een bijzondere mix....!
De rest van de middag hebben we gewinkeld, op terrasjes wat gedronken en rond geslenterd in het giga-winkelparadijs van Gouvernment Street, Johnson Street en Douglas Street. Daarbij de eerste souveniertjes gekocht (placemats, kalenders en leuke sweaters) en Wil d'r verjaardagkadootjes bij elkaar geshopt: bij Vivah-jewelery een mooie ketting met bijhorende oorbellen en bij "Spirit of Victoria" twee kettinkjes van glacier pearl.

Het oude centrum van Victoria doet Engels aan, en heeft op sommige plekken zelfs de uitstraling van oud-Londen uit het einde van de 19e eeuw (met oude pakhuizen, warenhuizen, kleine steegjes etc.). Zelfs dubbeldek-bussen rijden hier rond!
Bij de havenpromenade staat het herkenningspunt van de stad: het luxueuze Fairmont Empress Hotel. Verderop staan de Parliament Buildings uit 1897 met eromheen een prachtig aangelegd park met schitterende bloembedden en gazons. Her en der natuurlijk standbeelden van Queen Victoria en andere bekendheden, zoals Captain Hook. Tussen de bedrijven door veel totempalen en de verkoop - door indianen - van indiaans houtsnijwerk.
Later nog even rondgesnuffeld bij Market Square en kort door het kleine Chinatown van Victoria gelopen. Na de Chinese wijk in San Francisco schijnt dit de oudste Chinese nederzetting van Noord-Amerika te zijn, die ooit berucht was om zijn opiumkitten en bordelen. Uiteraard hebben we hier nu niets meer van terug kunnen vinden!
S'avonds hebben we uiteindelijk overheerlijk gegeten bij Nautical Nellies Restaurant, met uitzicht op de haven in Wharf-street. Met voor de liefhebbers uiteraard veel vis!! Voldaan en tevreden teruggekeerd naar de camping.
Morgen verlaten we per boot Vancouver Island en staan er nog 5 dagen in Vancouver-stad op het programma.

• 31 Juli 2014 - 09:52

Winfried En Iris :

Hallo allemaal, zo te zien hebben jullie het naar jullie zin, mooi land is het he'!
    Tante Wil nog gefeliciteerd en een dikke kus van ons allemaal.

gr. Syl Fried Iris en Romy.

• 01 Augustus 2014 - 10:22

Corné:

Veel plezier nog de laatste dagen! Wij gaan nu ook weg me de camper.
    Groeten uit Zeist